Algemene voorwaarden

Let op: dit zijn de algemene voorwaarden en dit is niet de offerte. De offerte kunt u vinden door in de mail op de blauwe knop te drukken.

Artikel 1. Definities

1. Opdrachtnemer: HorecaToppers., (KvK-nummer 87237598), gevestigd te (8922BG) Leeuwarden aan het adres Rozenstraat 15.

2. Opdrachtgever: de (beoogde) contractspartij van Opdrachtnemer.

3. Overeenkomst: de tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever gesloten overeenkomst. 4. Partijen: Opdrachtgever en Opdrachtnemer gezamenlijk.

5. Offerte: Een schriftelijk aanbod van opdrachtnemer, zoals dat aan Opdrachtgever is verstrekt en toegelicht.

6. Overeenkomst: Een door Opdrachtgever en Opdrachtnemer ondertekend document, waarin de afspraken met betrekking tot de door Opdrachtnemer te verrichten -en door Opdrachtgever- te aanvaarden werkzaamheden zijn vastgelegd.

Artikel 2. Algemeen

1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer waarop Opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Opdrachtgever aanvaardt deze algemene voorwaarden en ziet uitdrukkelijk af van de toepasselijkheid van eigen algemene voorwaarden.

2. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

3. Indien een of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. Partijen zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen, ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen, overeen te komen, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

Artikel 3. Offerte

1. Een offerte van Opdrachtnemer is, voor Opdrachtgever, vrijblijvend tenzij in de offerte schriftelijk uitdrukkelijk anders wordt vermeld.

2. Een offerte is veertien (14) dagen geldig, gerekend vanaf dagtekening van de offerte, tenzij in de offerte anders is aangegeven.

3. Opdrachtnemer is aan de inhoud van een offerte gebonden wanneer Opdrachtgever, binnen 7 dagen na de dagtekening van de offerte, akkoord schriftelijk kenbaar maakt. Indien deze schriftelijke kennisgeving na zeven (7) dagen plaatsvindt, heeft Opdrachtnemer het recht om af te wijken van de offerte.

Artikel 4. De Overeenkomst

1. Een door Opdrachtgever, schriftelijk, voor akkoord bevestigde offerte wordt Opdrachtnemer vastgelegd in een overeenkomst. De overeenkomst heeft slechts werkende kracht indien door Opdrachtgever is ondertekend.

2. Een overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk in de overeenkomst anders zijn overeengekomen.

Algemene Voorwaarden ZAKELIJKE DIENSTVERLENING | 01.07.2025 Horeca Toppers 87237598

Artikel 5. De prestatie en voltooiing

Opdrachtnemer hanteert een resultaatgericht garantiebeleid dat afhankelijk is van het gekozen pakket:

a. Premiumpakket – plaatsingsgarantie

Bij afname van het Premiumpakket garandeert Opdrachtnemer dat Opdrachtgever gedurende de looptijd van de campagne minimaal één geschikte kandidaat kan aannemen. Indien dit niet lukt, wordt de campagne kosteloos verlengd met maximaal zes (6) weken. Hiervoor wordt geen aanvullende vergoeding gerekend, met uitzondering van het benodigde advertentiebudget.

Voorwaarden voor deze garantie zijn:

– Opdrachtgever stelt advertentiebudget beschikbaar voor zowel de oorspronkelijke campagne als een eventuele verlenging;

– Opdrachtnemer behoudt volledige vrijheid in strategie, opmaak, inhoud en targeting van de campagne(s);

– Opdrachtgever werkt actief en tijdig mee aan de opvolging van sollicitanten en het verloop van het traject.

b. Overige pakketten (Start / Compleet)

Bij overige pakketten geldt alleen garantie indien sprake is van een reguliere leadgeneratie campagne, waarbij:

– gebruik wordt gemaakt van een standaardformulier (beperkt tot naam, e-mailadres en telefoonnummer);

– Opdrachtnemer volledige vrijheid heeft in de opzet en uitvoering van de campagne.

De exacte invulling van deze garantie wordt vastgelegd in de individuele overeenkomst.

De garantie is uitsluitend van toepassing indien de campagne volledig en onafgebroken wordt uitgevoerd zoals overeengekomen. Indien er korter of onderbroken wordt geadverteerd door omstandigheden buiten de invloed van Opdrachtnemer, vervalt de garantie.

Onder een sollicitant wordt verstaan: een natuurlijk persoon die via een door Opdrachtnemer beheerd formulier actief zijn of haar naam, e-mailadres en telefoonnummer heeft achtergelaten.

6. Voor opdrachtnemer geldende termijnen zijn niet fataal, tenzij partijen in de overeenkomst uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen. Een overeengekomen voor Opdrachtnemer geldende termijn gaat eerst in nadat de Overeenkomst is gesloten en alle voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijke gegevens in het bezit zijn van opdrachtnemer. Een overeengekomen voor Opdrachtnemer geldende termijn wordt minimaal verlengd met het aantal dagen dat is verstreken tussen het moment van totstandkoming van de Overeenkomst en het moment waarop alle voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijke gegevens in het bezit van Opdrachtnemer zijn gekomen.

7. Opdrachtnemer heeft het recht om de opdracht (deels) door derden te laten uitvoeren.

8. Indien overeengekomen is dat de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd kan Opdrachtnemer de uitvoering van de onderdelen uit een latere fase opschorten totdat de Opdrachtgever de resultaten van de voorafgaande fase heeft goedgekeurd en/of betaald.

Algemene Voorwaarden ZAKELIJKE DIENSTVERLENING | 01.07.2025 Horeca Toppers 87237598

9. Wanneer in de overeenkomst een termijn overeengekomen is voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden is dit te allen tijde een indicatieve termijn maar nooit een fatale termijn. Indien Opdrachtnemer, ongeacht de omstandigheden en oorzaken, verwacht een termijn te overschrijden zal Opdrachtnemer Opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.

Artikel 6. Prijs en betaling

1. Tenzij in de overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, gelden prijzen exclusief BTW.

2. Tenzij in de overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk anders (zoals middels een vaste prijs of een wijziging in de opdracht) is overeengekomen verricht Opdrachtnemer haar werkzaamheden tegen een maandelijks tarief en worden externe kosten rechtstreeks doorbelast aan Opdrachtgever. Eventuele voorschotten worden pas verrekend bij (en gelden dus als verschuldigd betaald tot in ieder geval) de laatste declaratie aan Opdrachtgever. Opdrachtnemer zal ten alle tijden eerst overleggen met opdrachtgever voordat er dergelijke kosten worden gemaakt.

3. Opdrachtnemer incasseert vooraf de opstartkosten via rekeningnummer NL14 BUNQ 2092 2134 74 t.n.v. opdrachtnummer.

4. Alle betalingen door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer dienen te worden gedaan op een door Opdrachtnemer aan te wijzen bankrekeningnummer, zonder opschorting of verrekening, in euro’s en uiterlijk veertien (14) dagen na factuurdatum. Voorschotten dienen op de factuurdatum zelf te worden betaald. Dit betreffen ‘voor de voldoening bepaalde termijnen’ in de zin van art. 6:83 sub a BW.

5. Bij gebreke van volledige en tijdige betaling zoals bedoeld in voorgaand lid treedt Opdrachtgever van rechtswege in verzuim met in ieder geval de volgende gevolgen: Opdrachtgever wordt een rente verschuldigd van 1,5% per maand over de openstaande factuur/facturen;

6. Opdrachtgever wordt buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd van 15% van de openstaande factuur/facturen met een minimum van € 250,00;

7. Indien Opdrachtnemer Opdrachtgever ter zake haar betalingsverplichtingen in rechte betrekt wordt Opdrachtgever eveneens, in aanvulling op voorgaande leden, de daadwerkelijke kosten die Opdrachtnemer daarvoor dient te maken (zoals advocaatkosten, deurwaarderskosten, griffierechten etc.) verschuldigd.

8. Door Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds eerst in mindering op alle verschuldigde kosten en rente en vervolgens van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs indien Opdrachtgever vermeldt dat betaling betrekking heeft op (een) latere factu(u)r(en).

9. Opdrachtnemer is te allen tijde gerechtigd van Opdrachtgever zekerheidsstelling en/of vooruitbetaling te verlangen voor de nakoming door Opdrachtgever van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst. Zulks geldt in ieder geval bij enige overschrijding van enige betalingstermijn, of enige andere tekortkoming ten aanzien van deze Overeenkomst of ten aanzien van andere Overeenkomsten zijdens Opdrachtgever. Opdrachtgever zal hieraan op eerste verzoek voldoen.

Algemene Voorwaarden ZAKELIJKE DIENSTVERLENING | 01.07.2025 Horeca Toppers 87237598

Artikel 7. Wijziging en meerwerk

1. Indien Opdrachtnemer op verzoek van Opdrachtgever of op zijn eigen verzoek, met voorafgaande instemming van Opdrachtgever, werkzaamheden of andere prestaties heeft verricht die buiten de inhoud of omvang van de overeenkomst vallen, zullen deze werkzaamheden of prestaties door Opdrachtgever worden vergoed volgens de afgesproken

tarieven. Opdrachtnemer is nimmer verplicht aan een dergelijk verzoek te voldoen en hij kan verlangen dat daarvoor een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst wordt gesloten.

2. Voor zover voor de dienstverlening een vaste prijs is afgesproken zal Opdrachtnemer Opdrachtgever desgevraagd tevoren schriftelijk informeren over de financiële consequenties van het meerwerk.

Artikel 8. Exclusiviteit

1. Voor de duur van de overeenkomst verleent opdrachtgever aan opdrachtnemer het exclusieve recht de toegewezen opdracht uit te voeren.

Artikel 9. Kwaliteit en klachten

1. Opdrachtgever dient binnen veertien (14) dagen na het verrichten van de werkzaamheden én (in ieder geval) binnen zeven (7) dagen na ontvangst de factuur een beroep te doen op een gebrek in de prestatie van opdrachtnemer. Na verloop van deze termijn wordt geacht dat de werkzaamheden aan de overeenkomst beantwoorden.

Artikel 10. Overmacht

1. Indien Opdrachtnemer door een niet-toerekenbare tekortkoming niet aan haar verplichtingen jegens Opdrachtgever kan voldoen is sprake van een overmachtstoestand, is Opdrachtgever niet bevoegd de overeenkomst te ontbinden en wordt de nakoming van de verplichtingen van Opdrachtnemer opgeschort voor de duur van de overmachtstoestand.

2. Voor zoveel Opdrachtnemer ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Opdrachtnemer gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te declareren. Opdrachtgever is gehouden deze declaratie te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst.

3. In geval van een overmachtstoestand heeft Opdrachtgever geen recht op enige (schade)vergoeding, ook niet als Opdrachtnemer als gevolg van de overmacht enig voordeel mocht hebben.

4. Onder overmacht wordt verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien en niet voorzien, waarop Opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens Opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet van Opdrachtnemer kan worden verlangd, ongeacht of die omstandigheid ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst ook te voorzien was.

Artikel 11. Intellectuele eigendom

1. Tenzij expliciet schriftelijk anders is overeengekomen, behoudt Opdrachtnemer de auteursrechten, octrooirechten en alle overige rechten van industriële en/of intellectuele eigendom op de door haar verrichte werkzaamheden, landingspagina’s, gedane aanbiedingen, verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, (proef)modellen, recepten, programmatuur enz.

Algemene Voorwaarden ZAKELIJKE DIENSTVERLENING | 01.07.2025 Horeca Toppers 87237598

2. Tenzij expliciet schriftelijk anders is overeengekomen blijven de rechten op de in dit artikel genoemde gegevens eigendom van Opdrachtnemer ongeacht of aan Opdrachtgever voor de vervaardiging ervan kosten in rekening zijn gebracht.

3. Alle informatie, mondeling of schriftelijk, die door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever wordt verstrekt, blijft eigendom van Opdrachtnemer en mag door Opdrachtgever alleen worden gebruikt voor het doel waarvoor het verstrekt is.

4. Opdrachtgever zal de informatie van Opdrachtnemer niet aan derden verstrekken, op welke wijze dan ook, behoudens voor zover zulks redelijkerwijs noodzakelijk is in verband met de goede uitvoering van de Overeenkomst en dan alleen nadat en voor zover een geheimhoudingsverplichting is overeengekomen.

Artikel 12. Aansprakelijkheid

1. Partijen zijn ieder voor hun eigen deel van deze overeenkomst aansprakelijk. Opdrachtnemer sluit iedere aansprakelijkheid voor gevolgschade en-of bedrijfsschade (zoals het niet behalen van de gewenste medewerker) uit. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden.

2. De aansprakelijkheidsuitsluiting in dit artikel blijft buiten toepassing, indien schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van Opdrachtnemer of haar leidinggevend personeel. 3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van fouten in de door Opdrachtgever verstrekte informatie, zoals voorgeschreven werkwijzen of gegeven orders, aanwijzingen en instructies, en voor schade die het gevolg is van door Opdrachtgever of in haar opdracht door derden uitgevoerde werkzaamheden.

4. De gevolgen van de naleving (door Opdrachtnemer of derden) van wettelijke voorschriften of beschikkingen van overheidswege zijn voor rekening van Opdrachtgever, ongeacht of de oorzaak/noodzaak van die naleving aan Opdrachtgever, Opdrachtnemer of een derde te wijten is.

5. Opdrachtgever kan alleen een beroep doen op de verplichtingen, zoals die voortvloeien uit dit artikel, indien zij zelf aan al haar verplichtingen ten opzichte van Opdrachtnemer heeft voldaan.

6. Ieder vorderingsrecht uit welke hoofde dan ook van Opdrachtgever op Opdrachtnemer verjaart uiterlijk één jaar na het verrichten van de werkzaamheden.

Artikel 13. Opschorting, verrekening en ontbinding

1. In de navolgende gevallen is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en heeft Opdrachtnemer het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk – zonder dat enige ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst vereist is – buitengerechtelijk te ontbinden:

a. indien Opdrachtgever haar faillissement of (voorlopige) surséance van betaling aanvraagt, dan wel in staat van faillissement wordt verklaard, (voorlopige) surséance van betaling wordt verleend, dan wel Opdrachtgever krachtens wetsbepaling onder bewind, beheer of curatele wordt gesteld;

b. indien Opdrachtgever (onderdelen van) haar onderneming althans haar activiteiten geheel of gedeeltelijk overdraagt, liquideert of stillegt dan wel staakt;

c. indien ten laste van Opdrachtgever conservatoir of executoriaal beslag wordt gelegd; d. indien Opdrachtnemer goede grond heeft te vrezen dat Opdrachtgever tekort zal schieten in de nakoming van haar verplichtingen, of indien Opdrachtgever reeds tekort is geschoten.

Algemene Voorwaarden ZAKELIJKE DIENSTVERLENING | 01.07.2025 Horeca Toppers 87237598

Artikel 14. Toepasselijk recht en geschillen

1. Op de Overeenkomst is alleen Nederlands recht van toepassing, met uitsluiting van het Weens Koopverdrag.

2. Uitsluitend de rechtbank die bevoegd is ter zake van de gemeente waar Opdrachtnemer gevestigd is, is bevoegd om geschillen te beslechten die voortvloeien uit de Overeenkomst, tenzij Opdrachtnemer kiest voor de wettelijk relatief bevoegde rechter.

Artikel 15. Verwerking van persoonsgegevens (Verwerkersovereenkomst)

1. Definities en toepasselijkheid Dit artikel geldt als een verwerkersovereenkomst in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Opdrachtnemer (Horeca Toppers) treedt bij het uitvoeren van de overeenkomst op als Verwerker namens Opdrachtgever, die als Verwerkingsverantwoordelijke wordt aangemerkt.

2. Doeleinden van verwerking De verwerking van persoonsgegevens door Opdrachtnemer geschiedt uitsluitend ten behoeve van de volgende doeleinden: ○ Het beheren van een werken-bij Facebook-pagina namens Opdrachtgever.

○ Het verzamelen van persoonsgegevens via Facebook-leadforms.

○ Het doorsturen van sollicitantengegevens naar Opdrachtgever via e-mail en Trello.

○ Het mogelijk maken van communicatie tussen Opdrachtgever en sollicitanten.

3. Werken-bij Facebook-pagina Opdrachtnemer beheert de werken-bij Facebook-pagina namens Opdrachtgever en plaatst content en advertenties in overeenstemming met de instructies van Opdrachtgever. Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het beheer van de leadforms die gekoppeld zijn aan deze pagina en verzamelt uitsluitend persoonsgegevens zoals vermeld in artikel 4. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de inhoud en rechten van de materialen (zoals foto’s, teksten en logo’s) die worden gedeeld via de werken-bij Facebook-pagina.

4. Categorieën van persoonsgegevens Opdrachtnemer verwerkt de volgende categorieën persoonsgegevens: ○ Naam, e-mailadres en telefoonnummer van sollicitanten.

○ Eventuele extra gegevens ingevuld door sollicitanten in het Facebook-leadform.

5. Toestemming en verantwoordelijkheid Opdrachtgever garandeert dat zij toestemming heeft verkregen van betrokkenen (sollicitanten) voor het verwerken van hun persoonsgegevens via Facebook-leadforms en de werken-bij Facebook-pagina. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor eventuele claims met betrekking tot het onrechtmatig gebruik van persoonsgegevens of inbreuk op auteursrechten van content op de Facebook-pagina.

6. Gebruik van subverwerkers Opdrachtnemer maakt gebruik van subverwerkers voor specifieke geautomatiseerde processen, waaronder Zapier. Deze subverwerkers voldoen aan de AVG en hebben verwerkersovereenkomsten gesloten met Opdrachtnemer. Een overzicht van de gebruikte subverwerkers is op verzoek beschikbaar voor Opdrachtgever. Algemene Voorwaarden ZAKELIJKE DIENSTVERLENING | 01.07.2025 Horeca Toppers 87237598

7. Verplichtingen van Opdrachtnemer Opdrachtnemer neemt passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of onrechtmatige verwerking. Opdrachtnemer verwerkt persoonsgegevens uitsluitend in overeenstemming met de instructies van Opdrachtgever. Opdrachtnemer deelt persoonsgegevens niet met derden, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst of wettelijk verplicht is.

8. Beveiliging en meldplicht datalekken Opdrachtnemer zorgt ervoor dat toegang tot persoonsgegevens beperkt is tot bevoegde personen en dat de gegevens veilig worden opgeslagen. Opdrachtnemer meldt datalekken zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 48 uur na ontdekking, aan Opdrachtgever.

9. Bewaartermijnen Opdrachtnemer bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst. Na afloop van de overeenkomst worden de gegevens verwijderd, tenzij anders overeengekomen.

10. Vrijwaring en aansprakelijkheid Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer van alle aanspraken van derden, waaronder betrokkenen (sollicitanten), in verband met de verwerking van persoonsgegevens. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt conform de voorwaarden opgenomen in artikel 8 van deze algemene voorwaarden.

11. Slotbepalingen Deze verwerkersovereenkomst is onlosmakelijk verbonden met de algemene voorwaarden en maakt hier integraal onderdeel van uit. Bij beëindiging van de overeenkomst zorgt Opdrachtnemer ervoor dat alle persoonsgegevens worden verwijderd of geanonimiseerd.

Algemene Voorwaarden ZAKELIJKE DIENSTVERLENING | 01.07.2025 Horeca Toppers 87237598